8 wskazówek jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie

3
691
jak zdobyć więcej obserwujących na instagramie

8 wskazówek jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie

Bardzo wielu ludzi zastanawia się, jak poprowadzić swój własny profil na Instagramie aby zyskać jak największą liczbę obserwujących. Warto podkreślić, by nie była to jedynie jednorazowa bomba followersów, a ciągłe zdobywanie nowych obserwatorów i fanów. Wbrew pozorom działania mające na celu powiększenie naszej liczby fanów nie są takie proste jak mogłoby się wydawać. Jak uzyskać sporą liczbę fanów i zwiększyć popularność? W tym krótkim artykule, postaram się pokazać jak tego dokonać.

jak zdobyć więcej obserwatorów na instagramie

Systematyczność

Jest to jedna z najważniejszych rzeczy, do której trzeba przyłożyć większą uwagę. Zdjęcia wrzucane w regularnych terminach mogą przynieść bardzo dobre wyniki. Potencjalny odwiedzający wie, że profil jest cały czas prowadzony i widzi, że przykładamy się do niego wrzucając dobre treści. Warto od samego początku zadbać o dobrej jakości treść, zwiększa to możliwość zdobycia aktywnych fanów. Jeżeli brak nam dobrej treści, lepiej nie wrzucaj jej wcale niż publikować coś miej chwytliwego. Co więcej, warto też prześledzić z początku Twoją niszę i dobierać content, który bardziej będzie pasował potencjalnym odwiedzającym.

Oznakowanie swoich postów – czyli znak wodny

Świetnym pomysłem jest również umieszczanie znaku wodnego na swoich zdjęciach. Może on być w postaci logo naszego bloga, sygnetu czy choćby surowego adresu do naszej witryny lub fanpage. Może to być wszystko, ważne by kojarzyło się z Waszą działalnością. Załóżmy sytuację, że większy profil repostuje Wasze zdjęcie lub udostępni je na innych profilach społecznościowych i od razu będzie wiadomo skąd zostało zabrane.

jak zdobyć więcej obserwatorów na instagramie

Styl profilu oraz wygląd

Estetyka profilu jest na prawdę bardzo ważna. Dobrym sposobem na zachowanie estetki będzie np. używanie podobnych filtrów, zachowanie stylu robienia zdjęć czy korzystanie z wcześniej przygotowanego szablonu. Estetyka zawsze rzuca się w oczy i przyciąga potencjalnych odbiorców. Podczas robienia zdjęć upewnij się, że Twój aparat ma czysty obiektów i panuje dobre światło, które zapewni dobrą jakość zdjęcia. Nie poleca się robienia zdjęć bezpośrednio przez Instagram, gdyż obniża on jakość zdjęcia. Warto się skupić bardziej na wyglądzie niż na opisie fotki, która zazwyczaj jest skracana.

Hashtagi

Podstawą na Instagramie jest używanie hashtagów. Staraj się wyrazić nimi wszystko, z czym kojarzy Ci się publikowana fotografia. Aktualnie można używać aż 20 hashtagów, więc pole do popisu jest dosyć spore. Publikacja wygląda schludniej i przejrzyściej gdy umieścimy hashtagi w komentarzu niż w samym opisie zdjęcia. Wielu zaczyna od razu stosować najbardziej popularne tagi, jednak można to zrobić nieco rozsądniej. Poleca się na początku używać przez jakiś czas mniej obleganych hashtagów, co sprawia większą szansę do pokonania konkurencji i pojawienia się w proponowanych. Stosowanie największych hashtagów gwarantuje pojawienie się polubień i obserwacji już parę sekund po publikacji zdjęcia. Pamiętaj o dobieraniu hashtagów adekwatnych do tematyki zdjęcia i twojej działalności. Listę najbardziej popularnych hashtagów możesz sprawdzić tutaj: https://top-hashtags.com/instagram/

jak zdobyć więcej obserwatorów na instagramie

Konkursy

Zapewne wielu z Was trafiło w swoim życiu na post typu: „Hej, zafollowuj mój profil oraz daj like’a pod zdjęciem i automatycznie będziesz brał udział w moim konkursie, NIE CZEKAJ!”. Organizowanie takich konkursów może zapewnić duży przyrost obserwujących. Dodatkowo, oprócz tego, że ludzie zaobserwują Twój profil, będzie generowanych dodatkowy ruch na profilu co również jest potrzebne. Dla przykładu, możesz zorganizować konkurs, gdzie głównymi zasadami będzie obserwacja profilu, like zdjęcia i wrzucenie na swój profil zdjęcie pod konkursowym hashtagiem. Uczestnicy oznaczając Twój profil pod zdjęciem, tym samym będą Cię promować.

Linkowanie

Umieszczaj link do Twojego profilu gdzie tylko się da. Postaraj się zachęcić ludzi do odwiedzenia profilu np. publikując link w odpowiednich grupach na facebook’u, forach i innych portalach społecznościowych. Pamiętaj, że na Facebook’u jest opcja powiązania profilu z Instagrama z kontem Facebook. Tam gdzie jest na to miejsce – umieszczaj link.

Bio

Nie wolno zapominać o poprawnym wypełnieniu bio na swoim profilu. Trzeba zadbać o to, aby opis był jak najbardziej przyjazny dla odwiedzającego. Krótko opisać kim jesteście, kogo lub co reprezentujecie i udostępnić dane kontaktowe tj. e-mail, Twitter, Facebook. Jeżeli prowadzicie swój własny blog oczywistym jest też to, że wypada podać również adres do tego bloga.

Współpraca z innymi profilami

Dzięki tej metodzie również możesz pozyskać wielu obserwatorów. Shoutout, tak to się potocznie nazywa, polega na publikacji zdjęcia np. firmy, z którą aktualnie współpracujemy i zachęcając do odwiedzenia jej profilu. Nie można zapomnieć o oznaczeniu firmy w opisie pod zdjęciem. Taki shoutout może być wcześniej zaplanowany lub po prostu jesteś zadowolony z usług danej firmy i chcesz ją polecić dalej. Jest spora możliwość, że firma odwdzięczy się tym samym.

To było kilka z wielu wskazówek, dzięki którym możemy budować swój profil i wspinać się z nim na wyżyny. Jeżeli chcesz więcej tego typu wpisów lub kolejne wskazówki, daj znać w komentarzu i zostaw lajka poniżej!

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę dodaj komentarz
Please enter your name here